Vandaag lanceert Bouwbedrijf Mathieu Gijbels uit Oudsbergen Voordenken.be. Een platform waar elke ondernemer zich gratis op kan abonneren om bij te leren hoe voordenken ook in een andere sector een onderdeel van de cultuur kan worden. Met voordenken.be willen De Voordenkers inzichten delen over de impact die “voordenken” kan hebben op de groeikansen van een bedrijf. Bij de lancering behandelt het platform de invloed van de werkplek op het welzijn én de productiviteit van de medewerkers. In een tweede deel zoomt voordenken.be in op de rol van het financieel management om een organisatie te ondersteunen in haar groei ambities. Telkens vanuit het perspectief, wat zie en weet ik nu en hoe reageer ik erop om met die kennis een toekomstig voordeel (een voorsprong) voor de organisatie te behalen. Voordenken helpt te anticiperen, stress te voorkomen en brengt in je onderneming vooral gemoedsrust

Speel geen paniekvoetbal. Ondernemen met de nodige gemoedsrust is veel efficiënter

We leven vandaag meer dan ooit in een turbulente wereld. Alles verandert razendsnel en ondernemers en hun medewerkers worden meer dan ooit uitgedaagd om snel en goed te reageren. “Ook in deze woelige tijden blijven we ambitieuze ondernemers tegenkomen. Ondernemers die willen groeien, uitbreiden, zich willen aanpassen aan de wijzigende omstandigheden en zo alles uit de kast halen om hun medewerkers en hun klanten optimaal te bedienen. Ondernemers die de ambitie hebben om vooruit te kijken, op uitdagingen te anticiperen en zo voorsprong nemen en groeien.”  Zegt Herman Verwimp 

Eén van de cruciale elementen om succesvol en efficiënt te ondernemen is om rustig te blijven en vooral geen paniekvoetbal te spelen. M.a.w. even stilstaan, je laten inspireren, je laten begeleiden, je omringen met de juiste mensen en de juiste kennis om daarna goed en snel te scoren.

“Neem ons als bedrijf met meer dan 50 jaar ervaring als voorbeeld. We staan nog elke dag voor nieuwe uitdagingen. Hoe reageer je snel, maar vooral hoe reageer je goed zodat je bedrijf kan blijven groeien? Dan is het noodzakelijk dat je je omringt met topkennis om zo goed en efficiënt te kunnen transformeren. Hetgeen wij als bedrijf doen, hebben we voor twee domeinen op voordenken.be samengevat met specialisten die ons omringen.  Deze kennis delen we nu voor iedereen die ervoor open staat.”   Vult Herman Verwimp aan.

Voordenken.be - Herman Verwimp - Jo Peters
Geen
Voordenken.be - Dominique Roux - Hendrik Swennen
Geen

Voordenken.be: Inspiratiebron voor alle ondernemers die vóór willen zijn

Voordenken.be is een digitale hotspot waar elke ondernemer terecht kan om zich te laten inspireren en om bij te leren van Voordenkers. Voordenkers bieden hier een antwoord op de vraag: welke impact hebben groei en verandering op mijn onderneming? Inspiratie over de aanpak van The war for talent, hoe geeft mijn balans signalen dat er groei investeringen mogelijk zijn, op welk moment investeer ik het best, welke impact heeft de werkplek op de productiviteit van mijn medewerkers, …

"We noemen ons al 9 jaar De Voordenkers en we weten dat voordenken in je organisatie/onderneming baat heeft op alle vlakken. Het brengt de nodige rust en klaarheid om verdere stappen te zetten. Met voordenken.be willen wij ondernemers inspireren om op een rustige en efficiënte manier te ondernemen. Als er geïnvesteerd moet worden op welk domein dan ook heb je een directie of een team van experten nodig die open minded naar de toekomst kan kijken. Iedereen die wil bijleren kan zich gratis abonneren. De onderwerpen, de dossiers en de artikels worden zorgvuldig samengesteld op maat van onze lezers.” vertelt Loriana Allegrezza (Marketing Manager) 

Op het platform voordenken.be kunnen ondernemers zich vanaf nu laten inspireren door ervaren Voordenkers zoals Herman Verwimp (Marketing- en HR Directeur) en Hendrik Swennen (CFO Gijbels Group). Ze laten zich steeds flankeren door ondernemers en/of experten uit andere sectoren. Zo komen in de eerste twee dossiers twee topspecialisten aan bod: Jo Peters van Deusjevoo/Upspace en Dominique Roux van LRM aan het woord. Kurt Meers stelt de vragen en zorgt ervoor dat de panelgesprekken in goede banen geleid worden. Surf naar voordenken.gijbels.be voor alle inspiratie

David Leroy
Commercieel directeur
0032 89 819 100