Nieuw gebouw Luminex klaar voor opening

Zuurstof voor groeiend technologiebedrijf

Woensdag 20 september opende Luminex de deuren van het fonkelnieuwe bedrijfsgebouw in Zwartberg. Luminex is een jong en sterk groeiend technologiebedrijf gespecialiseerd in de ontwikkeling van apparatuur voor datadistributie in de professionele entertainment industrie, dat voor haar groei extra ruimte nodig heeft. Die ruimte hebben ze vandaag ter beschikking in Zwartberg. De investering van 2 miljoen euro levert CEO Bart Swinnen en zijn team een nieuw kantoorgebouw op met assemblageruimte.

Geen
Geen
Mathieu Gijbels welkom in onze nieuwste parel Luminex
Geen
Mathieu Gijbels welkom in onze nieuwste parel Luminex
Geen

Kleine jongens worden groot

Als jong bedrijf behoort Luminex reeds tot de wereldspelers in zijn sector. In 2002 sloegen Bart Swinnen en Jan Renckens de handen in elkaar en zag Luminex het licht. Eenmaal op de rit ging het erg snel. In 2015 volgde een mooie bekroning voor het jonge bedrijf en won Bart Swinnen de JCI Award van beste jonge ondernemer van Limburg. Ondertussen had het bedrijf reeds naam gemaakt als leverancier voor shows van o.a. Coldplay, Muse en Robbie Williams. Maar ook voor grote evenementen zoals de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Sochi, het Eurovisie songfestival of de openingsceremonie van de Burj Khalifa. Daarnaast vind je de technologie ook terug in grote pretparken zoals Disneyland Parijs. En zijn ze officieel leverancier voor Philips Lighting voor hun nieuwe innovatie in Led verlichting voor stadions, waarmee meteen ook de wereldwijde ambities van het bedrijf duidelijk worden. De laatste vier jaar verdrievoudigde de omzet en vervijfvoudigde het aantal medewerkers.

Om die groei verder te ondersteunen gaf Luminex vorig jaar het vertrouwen aan de Limburgse aannemer Mathieu Gijbels en UNIV-architecten voor het bouwen van een nieuw kantoorgebouw met assemblageruimte in Genk (Zwartberg). “We hadden nood aan een ruime thuishaven waar er plaats is om creatief en innovatief te zijn. Waar we ons lokaal en internationaal netwerk kunnen ontvangen en van waaruit we op een efficiënte wijze onze producten wereldwijd kunnen exporteren. Dat we deze haven nu mogen inluiden, verheugt ons” vertelt Bart Swinnen, CEO van Luminex.

Geen
Geen
Geen

Bouwen zonder zorgen

In november werd het startschot gegeven voor de bouwwerken, vandaag wordt het gebouw feestelijk geopend!  “We zijn fier op het resultaat en op het parcours dat we met onze partners hebben afgelegd. Onze keuze voor UNIV-architecten en voor Mathieu Gijbels werd bevestigd. We hebben vandaag een pand waar we als bedrijf onze groeiambities kunnen waarmaken maar tegelijk ook een gebouw waar onze medewerkers trots op zijn. Want ook voor hen is dit een nieuwe thuis waar ze hopelijk met veel plezier komen werken!” lacht Bart Swinnen.

Mathi Gijbels, CEO van aannemersbedrijf Mathieu Gijbels: “Het doet deugd om jonge ondernemers met zulke groeiambities te ontmoeten. We zijn dan ook erg fier om de bouwdromen van Luminex te mogen waarmaken en trots op het gerealiseerde werk, net zoals Bart en zijn team.”

Bart Swinnen kijkt tevreden terug op de samenwerking: “Het was voor ons belangrijk dat we ons tijdens het bouwproject konden  blijven concentreren op ons bedrijf en de uitbouw ervan. De aanpak van Mathieu Gijbels was daar helemaal op gericht en heeft gewerkt om onze ambitieuze doelstellingen te halen. De ontzorging tijdens de bouw is voor ons op die manier maximaal gelukt. “

Luminex koos bewust voor Genk als nieuwe thuisbasis. De centrale ligging en de nabijheid van andere hoogtechnologische en creatieve bedrijven kunnen de groei van Luminex een extra boost geven.

Geen
Geen

Aanwervingen

De totale realisatie van de bouw, inclusief inrichting en technische labo’s, bedraagt 2.000.000 Euro. Hiervoor kan Luminex rekenen op een samenwerking met BNP Paribas.

Door deze investering wil Luminex de volgende drie jaren de omzet zien stijgen tot 8 miljoen Euro en 20 extra jobs in Genk creëren.

“Dit is mogelijk omdat er in de professionele audio  industrie nog mooie opportuniteiten liggen, omdat we ons marktaandeel nog verder kunnen verstevigen en we kansen zien in het samenwerken met professionele high end merken.”