Oudsbergen – De Voordenkers van bouwbedrijf Mathieu Gijbels organiseerden op vrijdag 27 november 2020 voor de negende keer een solidariteitsactie ten voordele van Een Hart voor Limburg. Hun doel? Ze wilden samen €10.000 inzamelen. Ze deden dit door een eigen thee, Solidaritea genaamd, op de markt te brengen. De thee werd samengesteld en geblend door Pieter Loridon, bekend van Café Couture uit Antwerpen, voormalig basketballer en televisiegezicht. Naast de verkoop van zakjes thee werden er ook geschenkpakketten samengesteld met producten van Viva Scandinavia uit Pelt. Meer dan 150 bestellingen volgden, waardoor het beoogde doel van €10.000 behaald werd.

De cheque werd overhandigd in aanwezigheid van coördinator EHVL Kristie Deckers, Marketing Manager bij Mathieu Gijbels Loriana Allegrezza en Marketeer Ethelle Weltjens.

Mathieu Gijbels, Een hart voor limburg, Solidaritea, Goed doel, bouwbedrijf, thee, pieter loridon

Geen

Samen met een team voor €10.000

Om die €10.000 in te zamelen kwam Mathieu Gijbels met het idee om een eigen thee blend en geschenkpakketten te verkopen met de naam Solidaritea. “Om zoveel mogelijk draagvlak te creëren en top kwaliteit te garanderen, zijn we op zoek gegaan naar partners om mee samen te werken. Specialisten die kennis van zaken hebben in thee blenden, en een producent van prachtige bijhorende producten.” Vertelt Loriana Allegrezza, Marketing Manager bij Mathieu Gijbels. Hiervoor schakelde ze de hulp in van Pieter Loridon, zaakvoerder van Café Couture in Antwerpen en voormalig basketballer en televisiegezicht. Hij zorgde dat Limburg nu ook gerepresenteerd werd in een unieke thee blend.

“Toen Mathieu Gijbels mij vroeg om samen te werken aan Solidaritea, kon ik niet anders dan enthousiast zijn.” Vertelt Pieter Loridon. “Ze vroegen om een Limburgse thee blend samen te stellen. Daarvoor nam ik een mix van typisch Limburgs fruit. Zo vind je in Solidaritea appelen, peren en bosvruchten terug. Een gezonde en unieke fruitinfusie, Limburg in een teacup.”

Naast de verkoop van zakken thee, stelde Mathieu Gijbels samen met Viva scandinavia uit Pelt geschenkpakketten samen. “We hebben de pakketten zo samengesteld dat iedereen iets vond wat bij hem of haar paste, of je nu beginnende of gevorderde theedrinker bent. als Kerst- of eindejaarsgeschenk was zo’n pakket duidelijk ideaal, want we zagen dat bijna al onze pakketten waren uitverkocht in de 2de week van december en gebruikt werden als cadeau.” Stelt Ethelle Weltjens, Marketeer bij Mathieu Gijbels.

Mathieu Gijbels, Een hart voor limburg, Solidaritea, Goed doel, bouwbedrijf, thee, pieter loridon

Geen

Coronaproof de handen uit de mouwen

“Nadat het concept uitgewerkt was en we de juiste partners vonden, stond er ons nog een grote uitdaging te wachten.” Vertelt Ethelle Weltjens. “De zakken moesten nog bestickerd worden en pakketten ingepakt. Normaal zouden we dat zoals ieder jaar doen door alle collega’s te verzamelen in ons hoofdkantoor in Oudsbergen om daar gezamenlijk de handen uit de mouwen te steken, maar deze editie was dat geen optie. Dan zijn we op het idee gekomen om DIY (Do It Yourself) boxen samen te stellen voor onze medewerkers. Deze konden ze vrijdag 27 november ophalen om thuis coronaproof de handen uit de mouwen te steken. Daardoor konden we Solidaritea en de daar bijhorende geschenkpakketten aanbieden. Zonder onze Voordenkers was dat niet gelukt.” Sluit Ethelle Weltjens af.

Hoe dat in zijn werk ging, kan je bekijken in de volgende video.

Mathieu Gijbels, Een hart voor limburg, Solidaritea, Goed doel, bouwbedrijf, thee
BEKIJK DE AFTERMOVIE HIER

Collega’s voor kinderen

Jaarlijks roept Een Hart voor Limburg de Limburgse bedrijven op om in november mee te doen aan de Collega’s voor kinderen actie, vroeger gekend als ‘KeiSolidair’. Een actie georganiseerd door collega’s en met collega’s om geld in te zamelen voor de projecten die Een Hart voor Limburg ondersteunt ten voordele van kansarme kinderen in Limburg. Een actie die Mathieu Gijbels al 9 jaar een warm hart toedraagt.

Mathieu Gijbels, Een hart voor limburg, Solidaritea, Goed doel, bouwbedrijf, thee, pieter loridon

Geen

“2020 was geen gemakkelijk jaar en zette ons ook voor “collega’s voor kinderen” voor een grote uitdaging, want de gebruikelijke, fijne teamactiviteit moesten we vergeten.” Vertelt Herman Verwimp, Marketing en HR-directeur bij Mathieu Gijbels. Positiviteit, wendbaarheid, veerkracht en het denken in mogelijkheden, en niet in moeilijkheden, zijn eigenschappen die we met onze Voordenkers ten allentijden willen uitdragen naar onze klanten én naar de rest van de maatschappij. Dat moest ook voor dit project kunnen. Daarom pasten we het project helemaal aan, waardoor we ook in deze moeilijke tijden €10.000 konden inzamelen. Want als loyale partner heeft Een Hart voor Limburg onze steun nu meer dan ooit nodig.”

Vorig jaar maakten we samen met chef-kok Peppe Giacomazza de Gijbels Granola. Hoeveel geld we konden inzamelen met de verkoop van onze Gijbels Granola?

Ontdek het hier!

Mathieu Gijbels, Een hart voor limburg, Solidaritea, Goed doel, bouwbedrijf, kansarme kinderen
WAAROM MATHIEU GIJBELS ZICH INZET VOOR EHVL?
Ontdek het hier

David Leroy
Commercieel directeur

0032 89 819 100